Algemene voorwaarden
- Algemeen
Bij het aangaan van een afspraak gemaakt persoonlijk, telefonisch, per e-mail, app, online via de website, Facebook pagina of onze Instapgram pagina, gaat u akkoord met onderstaande algemene voorwaarden.
Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Pedicure Flora en een cliënt waarop Pedicure Flora deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
- Inspanningen
Pedicure Flora zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. Pedicure Flora zal zoveel als redelijkerwijs mogelijk is de cliënt inlichten over financiële consequenties van de wijziging of aanvulling van de behandeling.
- Kwaliteit & tevredenheid
Kwaliteit en klanttevredenheid staat bij Pedicure Flora hoog. Pedicure Flora zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen uitvoeren
- Afspraken
Behandeling vindt uitsluitend op afspraak plaats. Afspraken kunnen enkel via de website worden gemaakt, tenzij Pedicure Flora de afspraak die langs een andere manier wordt gemaakt, aanvaard.
De cliënt dient bij verhindering van een afspraak deze zo spoedig mogelijk, minimum uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan Pedicure Flora door te geven. De annulering kan telefonisch, per mail, sms of Whatsapp. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, dan mag Pedicure Flora 100% voor de gereserveerde tijd aan cliënt doorberekenen. De cliënt mag slechts een volgende afspraak maken, indien dit bedrag vereffend is.
Bij verhindering van de afspraak door Pedicure Flora, dient deze annulering zo spoedig mogelijk aan de cliënt te zijn doorgegeven.
Indien de cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de praktijk komt, mag Pedicure Flora de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch de gehele afgesproken prijs berekenen. Wanneer de cliënt meer dan 15 minuten te laat komt, mag Pedicure Flora de afspraak annuleren en toch het volledige bedrag voor de afgesproken behandeling bij de cliënt in rekening brengen.
- Betaling
Pedicure Flora vermeldt alle prijzen van behandelingen op haar website. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling contant of met Bancontact te voldoen. Tenzij anders afgesproken.
De gemelde prijzen zijn inclusief BTW.
- Cadeaubonnen
Cadeaubonnen van Pedicure Flora zijn maximaal 12 maanden geldig, na datum van aankoop. Wij geven geen geld terug.
- Persoonsgegevens & privacy
De cliënt voorziet Pedicure Flora vóór de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan Pedicure Flora aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen. Pedicure Flora neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op in een klantendossier. Pedicure Flora behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens.
- Geheimhouding
Pedicure Flora is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Gegevens kunnen uitsluitend met toestemming van de cliënt ter beschikking worden gesteld aan andere diensten zoals huisarts of podotherapeut. De cliënt heeft te allen tijde recht op inzicht in de eigen behandelgegevens.
- Aansprakelijkheid
Pedicure Flora is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat Pedicure Flora is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. Pedicure Flora is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegenomen naar de praktijk.
- Beschadiging & diefstal
Pedicure Flora heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt. Dat kan worden doorgegeven aan de politie.
- Klachten
Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, binnen vijf werkdagen na ontdekking schriftelijk gemeld worden aan Pedicure Flora. Pedicure Flora moet de klager binnen vijf werkdagen antwoord geven. Indien een klacht gegrond is, zal Pedicure Flora de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt.
- Behoorlijk gedrag
De cliënt behoort zich in de praktijk behoorlijk en met respect te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Indien de cliënt onbehoorlijk gedrag vertoont, heeft Pedicure Flora het recht de cliënt de toegang tot de praktijk te weigeren.